آژانس دیجیتال مارکتینگ لیدی تارگت

معرفی خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ لیدی تارگت

آژانس دیجیتال مارکتینگ لیدی تارگت

معرفی خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ لیدی تارگت

گوگل ادسنس چیست؟

گوگل ادسنس چیست و چگونه از آن استفاده کنیم - بیزون

گوگل ادسنس (AdSense) از زمان معرفی در سال 2003 به صاحبان بسیاری از وب‌سایت‌ها کمک کرده تا بدون نیاز به تعامل مستقیم با آگهی‌دهنده‌ها از وب‌سایت خود درآمد کسب کنند. شما نیز فارغ از نوع و مقیاس کسب‌وکارتان می‌توانید بخشی از شبکه تبلیغاتی ادسنس باشید و به کسب درآمد بپردازید.

اگر به تازگی وبلاگی به راه انداخته‌اید، یا وب‌سایتی دارید که می‌خواهید از طریق آن پول در بیاورید، گوگل ادسنس می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. با توجه به جمعیت میلیونی افراد و شرکت‌هایی که به دنبال تبلیغ محصولات و خدمات خود هستند، به احتمال زیاد کسی پیدا خواهد شد که بخواهد تبلیغش در سایت شما نمایش داده شود و از آن مهم‌تر، به شما پول پرداخت کند.

در عین حال، برای شروع کار با ادسنس باید از نحوه عملکرد آن آگاهی داشته باشید. در ادامه این مطلب تلاش می‌کنیم تا شما را با این پلتفرم درآمدزایی آشنا کنیم.


گوگل ادسنس چیست؟

همان‌طور که در ابتدای این مطلب ذکر کردیم، ادسنس محصولی از گوگل است که می‌تواند به هر کسی که وب‌سایت دارد کمک کند تا از طریق درج تبلیغات گوگل در وب‌سایت خود به کسب درآمد مشغول شود. در اینجا به صورت فهرست‌وار به برجسته‌ترین نکات مرتبط با ادسنس اشاره می‌کنیم:

• ادسنس به گوگل تعلق دارد؛

• بخش عمده‌ای از درآمد گوگل از این پلتفرم به دست می‌آید؛

• تبلیغات ادسنس در وب‌سایت‌هایی نمایش داده می‌شود که در برنامه گوگل ادسنس شرکت می‌کنند؛ به این وب‌سایت‌ها AdSense Publisher یا به فارسی، «ناشران ادسنس» گفته می‌شود.

• ادسنس پلتفرمی برای ناشران است؛ یعنی آن‌هایی که یک وب‌سایت دارند و می‌خواهند تبلیغات گوگل را در وب‌سایت خود نمایش بدهند. پلتفرم گوگل برای آگهی‌دهنده‌ها؛ یعنی آن‌هایی که می‌خواهند محصولات یا خدمات خود را از طریق گوگل تبلیغ کنند Google Ads نام دارد؛

• تبلیغات ادسنس در موبایل نیز قابل نمایش است؛

• ادسنس با EPC (درآمد به ازای کلیک) و CPC (هزینه به ازای کلیک) کار می‌کند. ناشران در ازای کلیک‌هایی که بر روی تبلیغات می‌شود پول دریافت می‌کنند؛

• در حال حاضر سهم ناشران ادسنس از درآمد تبلیغات 68 درصد و سهم گوگل 32 درصد است. این یعنی اگر مثلاً یک آگهی‌دهنده برای هر کلیک یک دلار پرداخت کند، 68 سنت آن به ناشر و 32 سنتش به گوگل خواهد رسید؛

• هر فرد بالای 18 سالی که وب‌سایتی مطابق با قوانین خاص پلتفرم ادسنس گوگل داشته باشد می‌تواند در این برنامه شرکت کند؛

• ادسنس قوانین سخت‌گیرانه‌ای دارد و هیچ توجیهی را برای تخطی از آن‌ها نمی‌پذیرد. اطلاع از این قوانین و پیروی از آن‌ها بر عهده ناشران است؛

• ادسنس تبلیغات مختلفی دارد که در وب‌سایت‌های معمولی، ویدئوها، بازی‌ها، اپ‌های موبایل و بسترهای دیگر قابل نمایش هستند؛

• تبلیغات ادسنس قالب‌ها و اندازه‌های مختلفی دارند؛ از جمله تبلیغات متنی و تبلیغات تصویری؛

• گوگل هر ماه با ناشران تسویه حساب می‌کند.


گوگل ادسنس چیست؟


گوگل ادسنس چگونه کار می‌کند؟

اکنون که درک بهتری از ماهیت ادسنس پیدا کرده‌اید، نوبت به آن می‌رسد تا با نحوه کار آن آشنا شوید.


فرآیند ثبت نام در گوگل ادسنس

1. ایجاد حساب کاربری در ادسنس

اولین قدم مراجعه به آدرس http://www.google.com/adsense و ایجاد یک حساب کاربری است. برای استفاده از ادسنس از همان حساب گوگلی که با مشخصات آن به جیمیل، یوتیوب و سایر سرویس‌های گوگل وارد می‌شوید استفاده می‌کنید.


2. اضافه کردن کد ادسنس به وب‌سایت

قبل از اینکه گوگل وب‌سایت شما را در سیستم ادسنس بپذیرد باید هماهنگی آن با رهنمودها و قواعد خاص ادسنس را بررسی کند. برای عبور از این مرحله لازم است که کد مخصوص ادسنس را به سایت خود اضافه کنید تا ربات گوگل بتواند به محتوای وب‌سایت شما دسترسی داشته باشد.

در طول این مرحله و تا وقتی که وب‌سایت شما تأیید نشده تبلیغات ادسنس نمایش داده نمی‌شوند. چنانچه درخواستتان مورد پذیرش قرار بگیرد، تبلیغات گوگل در وب‌سایتتان ظاهر می‌شوند و هزینه کلیک‌هایی که روی آن‌ها انجام می‌شود را دریافت می‌کنید.

توجه داشته باشید که این مرحله فقط یک بار انجام می‌شود و پس از آنکه به عنوان یک ناشر ادسنس پذیرفته شدید می‌توانید تبلیغات ادسنس را در هر وب‌سایتی که بخواهید نمایش بدهید (البته به این شرط که هیچ یک از قوانین ادسنس را زیر پا نگذاشته باشید.)


3. تنظیم اطلاعات پرداخت

مرحله آخر عضویت در ادسنس، درج اطلاعات بانکی است تا در پایان هر ماه و پس از آنکه به حداقل درآمد 100 دلار دست پیدا کردید بتوانید سهم خود را دریافت کنید.

به این نکته مهم نیز دقت داشته باشید که گوگل قبل از هرگونه پرداخت یک پاکت که حاوی یک کد تأیید است را به آدرس پستی شما ارسال می‌کند تا مطمئن شود که جزئیاتی که درباره آدرس پستی‌تان وارد کرده‌اید کاملاً صحیح است.

مقاله مرتبط: تبلیغات کلیکی چیست و چگونه می‌توانیم با آن تجارت خود را متحول کنیم؟


تبلیغات گوگل ادسنس در کجا ظاهر می‌شوند؟

پس از آنکه به یک کاربر تأیید شده ادسنس تبدیل شدید می‌توانید وارد داشبورد مخصوص خودتان بشوید و Promotion Unit یا واحدهای تبلیغ جدید ایجاد کنید.

در طی فرآیند ایجاد هر واحد تبلیغ، موارد زیر را انتخاب می‌کنید:

• اندازه تبلیغ: مثلاً تبلیغات واکنشگرا یا ریسپانسیو با اندازه 336 در 280؛

• نوع تبلیغ: مثلاً تبلیغات متنی و بنری، تبلیغات درون‌متنی، تبلیغات in-feed یا میان محتوایی؛

• سبک تبلیغ: رنگ‌های متن و حاشیه.

سپس یک کد جاوا اسکریپت دریافت می‌کنید که باید آن را در همان قسمتی که می‌خواهید تبلیغات در آن نمایش داده شود قرار بدهید.

گوگل تصمیم می‌گیرد که در فضای تخصیص داده شده یک یا دو تبلیغ را نمایش بدهد.


در هر صفحه چند تبلیغ ادسنس می‌توانید داشته باشید؟

در گذشته می‌توانستید در هر صفحه تا سه واحد تبلیغاتی ادسنس قرار بدهید، اما مدتی است که این محدودیت لغو شده است. در حال حاضر با این پیش شرط که خللی در تجربه کاربری به وجود نیاید می‌توانید به هر تعدادی که بخواهید در صفحات مختلف تبلیغ قرار بدهید.


تبلیغات ادسنس را در کجا باید قرار بدهیم؟

قاعده کلی در زمینه محل قرارگیری تبلیغات ادسنس این است که باید آن‌ها را در جایی قرار بدهید که به چشم بیایند، اما در عین حال باید مراقب باشید که از قوانین ادسنس یا رهنمودهای کیفی گوگل برای مدیران وب عدول نکنید.

در هنگام درج تبلیغات ادسنس در صفحات مختلف وب‌سایت خود قوانین ساده زیر را در نظر داشته باشید:

• در محتوای اصلی قسمت فوقانی صفحه (موسوم به بخش around the top: قسمتی که کاربر بدون نیاز به اسکرول آن را مشاهده می‌کند) یک واحد تبلیغاتی قرار بدهید.

• یک واحد تبلیغاتی را در نوار جانبی سای

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد