بازاریابی دیجیتال
هر بازاریابی که از ابزارهای الکترونیکی استفاده می کند و می تواند توسط کارشناسان بازاریابی برای گذراندن زمان محدودی برای اطلاع رسانی و سنجش تأثیر آن بر روی فرآیند مشتری شما استفاده شود. در عمل، بازاریابی دیجیتال معمولاً به تلاشهای بازاریابی اشاره دارد که در رایانه شخصی، تلفن، تبلت یا ابزارهای دیگر نشان داده میشوند. این می تواند ساختارهای بسیاری را شامل شود، از جمله در ویدیوی وب، نمایش تبلیغات، بازاریابی خزنده وب، تبلیغات اجتماعی پولی و پست های سرگرمی مجازی. بازاریابی دیجیتال اغلب با "بازاریابی متعارف" مانند تبلیغات مجلات، بولتن ها و نامه های استاندارد در تضاد است. به طور عجیبی، تلویزیون به طور کلی با بازاریابی معمولی تعمیم می یابد.
یک سیستم دیجیتال مارکتینگ به شما امکان میدهد از کانالهای دیجیتال مختلف، به عنوان مثال، سرگرمی مبتنی بر وب، پرداخت به ازای کلیک، بهبود سایت و بازاریابی ایمیلی استفاده کنید تا با مشتریان فعلی و افرادی که شیفته موارد یا مدیریت شما هستند، ارتباط برقرار کنید. بنابراین، شما می توانید یک نام تجاری بسازید، یک تجربه فوق العاده به مشتری ارائه دهید، مشتریان احتمالی را به دست آورید، و این تازه شروع است.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
بازاریابی دیجیتال که به همین ترتیب بازاریابی مبتنی بر وب نامیده می شود، پیشرفت برندها برای ارتباط با مشتریان بالقوه با استفاده از وب و انواع مختلف مکاتبات دیجیتال است. این نه تنها ایمیل، سرگرمی های مجازی و تبلیغات آنلاین را در بر می گیرد، بلکه پیام های رسانه ای و پیام های تعاملی را نیز به عنوان یک کانال بازاریابی شامل می شود.
اساساً، اگر یک تلاش بازاریابی شامل مکاتبات دیجیتال باشد، بازاریابی دیجیتال است.
بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال و بازاریابی ورودی به طور موثری با هم اشتباه گرفته می شوند و توضیح خوبی دارند. بازاریابی دیجیتال شامل تعداد زیادی ابزار مشابه به عنوان بازاریابی ورودی است - ایمیل و مواد آنلاین، برای مثال. هر دو برای جلب توجه به احتمالات از طریق گشت و گذار خریدار و تبدیل آنها به مشتری وجود دارند. با این حال، 2 روش، دیدگاه های مختلفی را در مورد ارتباط بین دستگاه و هدف دارند.
بازاریابی دیجیتال به این فکر میکند که چگونه دستگاهها یا کانالهای دیجیتالی فردی میتوانند بیش از احتمالات تغییر کنند. تمام تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ یک برند ممکن است از مراحل مختلفی استفاده کند یا تلاشهای آن را در یک مرحله متمرکز کند. به عنوان مثال، یک سازمان ممکن است اساساً محتوا را برای مراحل سرگرمی آنلاین و تلاشهای بازاریابی ایمیلی تولید کند در حالی که سایر راههای بازاریابی دیجیتال را نادیده میگیرد.
سپس دوباره، بازاریابی درونگرا یک ایده همه جانبه است. ابتدا هدف را در نظر می گیرد، سپس، در آن مرحله، ابزارهای قابل دسترس را بررسی می کند تا بفهمد کدام یک واقعاً به مشتریان هدف می رسد، و سپس در کدام مرحله از لوله معاملات که باید رخ دهد. به عنوان مثال، بگویید که باید به ترافیک سایت کمک کنید تا امکانات و سرنخ های بیشتری تولید کند. میتوانید ضمن تقویت تکنیک بازاریابی مواد خود، بهبود وبسایت را به صفر برسانید، و محتوای ارتقا یافتهتری از جمله مجلات وب، صفحات تبریک را به ارمغان بیاورید.
نکته اصلی که باید در مورد بازاریابی دیجیتال و بازاریابی درونگرا به خاطر بسپارید این است که به عنوان یک متخصص بازاریابی، نیازی به انتخاب بین این 2 ندارید. آنها در واقع بهترین کار را با هم دارند. بازاریابی درونگرا به تلاش های دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی دیجیتال موفق طراحی و انگیزه می دهد و تضمین می کند که هر کانال بازاریابی دیجیتال هدفی را دنبال می کند.
به چه دلیل بازاریابی دیجیتال مهم است؟
هر نوع بازاریابی می تواند به شکوفایی کسب و کار شما کمک کند. با این وجود، بازاریابی دیجیتال به دلیل در دسترس بودن کانال های دیجیتال به تدریج قابل توجه شده است. حقیقت را بخواهید، تنها در آوریل 2022، 5 میلیارد مشتری وب در سراسر جهان وجود داشت.
از سرگرمی مجازی گرفته تا پیامهای فوری، راههای متعددی برای استفاده از استراتژیهای بازاریابی دیجیتال برای صحبت با گروه مورد علاقهتان وجود دارد. علاوه بر این، دیجیتال مارکتینگ هزینههای ناچیزی دارد که آن را به یک روش بازاریابی هوشمندانه برای شرکتهای خصوصی تبدیل میکند.
بازاریابی دیجیتال B2B در مقابل B2C
رویههای بازاریابی دیجیتال برای سازمانهای B2B (کسب و کار به تجارت) و همچنین سازمانهای B2C (کسب و کار به خریدار) کار میکنند، اما بهترین شیوهها اساساً بین این 2 متضاد هستند.