با مقاله ای دیگر از آژاس دیجیتال مارکتینگ بانوی هدف در خدمت شما هستیم
محتوا پادشاه است
بهترین جمله برای شروع یک مقاله با عنوان انواع محتوا، این جمله را ما یا سایر اشخاص برای بازار گرمی مقاله خود نگفتهایم "محتوا پادشاه است" جمله معروف بیل گیتس است. بد نبود که برای جا افتادن میزان اهمیت این موضوع این جمله را از یکی از بزرگترین افراد این صنعت ذکر میکردیم. شما میتوانید با گردآوری انواع محتوا تبدیل به یک گزینه دائمی و همیشگی مخاطبان خود باشید.
انواع محتوا در واقع همان اطلاعات و تجربیات یک شخص یا گروه است که در قالبهای مختلف به اشتراک گذاشته میشود و دارای انواع گوناگونی است که جلوتر به آن اشاره میشود. همانطور که محتوا نیاز به بهروز رسانی دارد موارد انواع محتوا را که جلوتر ذکر میکنیم نیز نیاز بهروز رسانی خواهد داشت.
انواع محتوا
محتوا متنی
محتوا تصویری
محتوا تعاملی
محتوا ویدئویی
پستهای وبلاگ
کتاب الکترونیکی
نقد و بررسی
شاید از دیدن این لیست طولانی از انواع محتوا تعجب کرده باشید. باید بگوییم که هر روز احتمال افزوده شدن به موارد این لیست وجود دارد!
بعد از تعجب شاید برایتان این سوال پیش آمده که در میان این همه مورد از انواع محتوا کدام یک از همه مهمتر است؟ جواب این سوال پیش روی چشمان شماست! محتوا متنی. همین محتوا متنی هم دارای مدلهای مختلفی میباشد که مکمل یکدیگرند.
انواع محتوا - محتوا متنی
تولید محتوای متنی چیست ؟ محتوا متنی تنها در نوع مکتوب آن خلاصه میشود. شما با تولید یک محتوا متنی خوب و رعایت اصول سئو در متنی که مینویسید به بهبود وضعیت سایت کمک زیادی کنید، البته این کار مستلزم یک شرط است و آن تولید محتوا با کیفیت میباشد. برای داشتن یک محتوا متنی خوب شما میتوانید به سراغ شرکتهایی که به صورت تخصصی این کار را انجام میدهند برید یا اگر قصد انجام آن را ندارید باید از افراد فریلنسر کمک بگیرید.
اگر بخواهیم انواع محتوا متنی را ذکر کنیم باید به موارد زیر اشاره کرد:
پستهای وبلاگ
با وبلاگ نویسی شما میتوانید به کسبوکار خود رونق دهید. وبلاگ نویسی میتواند شامل هر نوشتهای باشد از جمله: نقل قول، درباره محصول، خبرنویسی، ثبت رضایت مشتری، آموزش، لیست و سایر نکات …
انواع محتوا - کتاب الکترونیکی
اگر یک کتاب به صورت یک فایل پیدیاف نیز منتشر شود نسخه الکترونیکی آن کتاب محسوب میشود. که در ایران معمولاً نوع رایگان آن مورد استقبال قرار میگیرد.
نقل قولها
عموماً توضیحات مختصری هستند که با اضافه کردن آنها به متن تاثیرگذار میباشد.
ایجاد لیستی از موارد
گردآوری محتوا به صورت لیست و نام بردن آنها، همین کار به ظاهر ساده یکی از تاثیرگذارترین کارها در تولید محتوا است
ایجاد دفترچه راهنما یا قوانین
این مورد بیشتر برای کسبوکارهای بزرگ کاربرد دارد با ذکر قوانین خود باعث آگاهی مشتریان از شرایط سایت میشوند.
انواع محتوا تعاملی (محتوایی بهروز در سایت)
پاسخ گرفتن از طرف مخاطبان خود؛ شاید بهترین توصیف مختصر برای این عنوان باشد. استفاده از محتوای وایرال یکی از راههای ساده برای رشد کردن در فضای مجازی است.
انواع محتوا ویدئویی (محتوای ترافیک پذیر در فضای وب)
افراد زیادی هستند که با تمرکز تنها روی این نوع از تولید محتوا حتی به درآمدهایی در حد مدیران کارخانههای بزرگ و تولیدیها رسیدهاند البته با کمک پلتفرمهای خارجی مثل یوتیوب. به این افراد ولاگر (ویدئو+بلاگ) هم گفته میشود. آیا میدانید تولید محتوای ویدئویی چیست ؟
چگونه تولید محتوای ویدئویی کنید
برای تولید محتوای ویدئویی نیاز به ابزار خاصی ندارید. یوتیوب تنها فضایی نیست که میتوانید با ساخت ویدئو از آن کسب درآمد کنید در اپلیکیشن اینستاگرام که بسیار برای ایرانیها جا افتادهتر است هم چنین فضایی را مهیا کرده با این تفاوت که شما در یوتیوب بر اساس تعداد دفعه دیده شدن ویدئو خود به صورت دلاری و مستقیم از خود یوتیوب پول دریافت میکنید ولی در اینستاگرام شما تبدیل به یک واینر یا اینفلوئنسر میشوید و با تبلیغاتی که میگیرید به صورت ریالی درآمد خواهید داشت. البته این نوع تولید محتوا برای سایتها به صورت تهیه یک فیلم کامل معرفی محصول یا خدمات ارائه شده میباشد.
انوع محتوا - وبلاگنویسی
شاید بتوان گفت بهترین، سادهترین و بی هزینهترین نوع محتوا برای بازاریابی محصولات خود داشتن یک وبلاگ است. باید مطالب وبلاگتان باید بهروز، جذاب، با ارزش و البته سئو شده باشد تا بتواند مخاطب را به سمت وبلاگ بکشاند و شما هم از این فرصت به صورت غیر مستقیم برای ارائه محصولات بیشتر استفاده کنید.
برای مثال تمام سایتهای بزرگ حتی در ایران یک وبلاگ دارند که علاوهبر بررسی تخصصی محصولات خود در آن که غالباً همراه با ویدئوهای با کیفیت است به انتشار مقالههایی که به صورت غیر مستقیم با محصولاتشان در ارتباط است میپردازند. مثلاً در یک سایت که به صورت تخصصی تلویزیون میفروشد در وبلاگ خود مقالهای تحت عنوان بهترین فیلمهای اکشن که نباید از دست بدید را منتشر میکند یکی از علتهای اینکار احتمال سرچ بیشتر مطالبی از این دست است شما با انجام این کار ضمن دریافت ورودی میتوانید از طریق بنرهای تبلیغاتی داخل وبلاگ محصولات خود را نیز تبلیغ کنید. به همین دلیل است که اغلب سایتهای بزرگ وبلاگهایی پر از محتوا جذاب دارند.
شاید بهتر بود این مورد را در ابتدای مقاله ذکر میکردم زمانی که در این مقاله صحبت از محتوا شده و خواهد شد بدون شک منظور ما محتوا مفید و کاربردی است.
انواع محتوا تصویری
یکی از محبوبترین محتوا برای مخاطب سایت و مهمترین برای صاحبان سایت میباشد. با توجه به پیشرفت پرسرعت تکنولوژی بهترین را برای دیدن شدن محتوا است. این نوع از محتوا مکمل محتوای تصویری است و با هم تاثیر گذاری را چند برابر میکنند. در مورد محتوا تصویری رعایت نکاتی مثل کیفیت عکس و سایز آن میتواند حائز اهمیت باشد. یک نکته دیگر تاکید بر اهمیت محتوای تصویری اگر مقالهای مینویسید حتماً با رعایت تناسبی که به آن رسیدهاید از عکس استفاده کنید چون محتوا حاوی تصویر چند برابر بیشتر از نوع بدون تصویر آن در ذهن میماند.
اما تولید محتوای تصویری همیشه محبوب چگونه است؟
در مورد علت استفاده از محتوا تصویری در خط آخر پاراگراف قبلی صحبت کردیم پس از این بحث میگذریم. اما بعد از آن بهتر است با انواع تولید محتوا تصویری آشنا شویم:
عکس (تصویر)
رایجترین حالت برای تولید محتوای جذاب استفاده از محتوای تصویر است. همانطور که ذکر شد استفاده از تصاویر جذاب برای جذب و جلب نظر مخاطب بسیار حائز اهمیت و ضروری است.
امیدواریم از این مقاله لیدی تارگت لذت برده باشید